fbpx

Blog

Interview met een gebruiker van Dotcomsport

Dotcomsport heeft meer dan 200.000 gebruikers, verspreid over 23 verschillende landen.  Iedereen heeft zijn eigen ervaring met het systeem en de communicatie met Dotcomsport. Vandaag ontmoeten we één van de gebruikers van ons Club Management Systeem Dotcomclub: Wim Hagenbeek van ASV Dronten. We hebben hem een aantal vragen gesteld over de samenwerking met Dotcomsport en hoe hij het tot nu toe ervaart. 

Wim is al ruim 20 jaar jeugd/senior trainer bij verschillende clubs. Hij is momenteel bezig met het neerzetten van ASV Dronten en gebruikt hiervoor ondere andere Dotcomclub. 

Het begin

[Dotcomsport DCS]: ‘’Wim, hoe ben jij en/of ASV Dronten in contact gekomen met Dotcomsport? Hoe is dat verlopen?’’

[Wim Hagenbeek WH]: ‘’Ik was jaren geleden aanwezig bij een sportbeurs, een KNVB bijeenkomst voor licentiepunten. Hier was Johan Henkes ook aanwezig en zodoende zijn we in contact gekomen met elkaar. Ik was op dat moment bij een andere club werkzaam en ik heb daarna Dotcomsport voorgedragen bij mijn nieuwe club, ASV Dronten.’’

[DCS]: ‘’En hoe lang gebruik jij het systeem al?’’

[WH]: ‘’ASV Dronten gaat Dotcomclub nu voor het 3de seizoen gebruiken en bij mijn vorige club had ik het 2 jaar in gebruik. In totaal gebruik ik het systeem dus 5 jaar.’’

[DCS]: ‘’Jij hebt het systeem dus eigenlijk meegenomen naar ASV Dronten.’’

[WH]: ‘’Ik heb Dotcomsport inderdaad voorgedragen aan ASV Dronten.

Ervaring van het systeem

[DCS]: ‘’Wordt Dotcomclub door iedereen goed/veel gebruikt?’’ 

[WH]: ‘’Dotcomclub wordt op het moment niet door iedereen optimaal gebruikt. We merken dat het soms te complex is voor trainers. Daarom hebben we nu ook gesprekken met jullie om het iets te vereenvoudigen. Over het algemeen gebruiken we ook alleen het spelervolgsysteem. 

[DCS]: ‘’Hoe denk je dat dat komt? Ligt het aan de implementatie binnen de club?’’

[WH]: ‘’Het is niet zo zeer dat het ligt aan de implementatie van het systeem of dat het daadwerkelijk te complex is, want ik vind het systeem gewoon goed en ook gebruiksvriendelijk. Er zijn meerdere redenen dat het systeem niet optimaal wordt gebruikt door. Ten eerste heb je roulatie van de trainers. Trainers komen en gaan. Sommige trainers gaan na 1 jaar al weg, dus dan wordt het lastig om ook echt hier gebruik van te maken. Ten tweede heb je de achtergrond van de trainer. Heb je te maken met een vader van een van de spelers of een trainer die wat wil, een contract trainer? Als laatste heb je het factor interesse. De trainers worden altijd ingelicht over hoe wij te werk gaan. Dan is het aan hun of ze het willen gebruiken of niet. Sommige vinden het niet fijn werken of zien het profijt er niet van, dus die werken er dan ook niet mee. Dan moeten zij ook zelf hun verantwoording leggen bij de ouders.’’

[DCS]: ‘’Wat is jouw ervaring van Dotcomclub tot nu toe? Is het precies wat je had verwacht?’’

[WH]: Ik ben er heel erg tevreden over. Ik vind het systeem erg gebruiksvriendelijk. Je kunt heel diep ingaan op bijvoorbeeld videoanalyses, waar je zeker iets aan hebt als team. Wij gebruiken Dotcomclub alleen bij de selectie teams. Het is erg gemakkelijk om analyse te maken d.m.v. de statistieken en het werkt heel praktisch. Bij gesprekken neem ik de analyses altijd mee, zet ik alles op het beeldscherm. Je kan zo verantwoording afleggen bij de ouders en uitleggen waarom hij of zij niet of weinig speelt. Ik vind het dus gebruiksvriendelijk, praktisch en een goed spelervolgsysteem.”

[DCS]: ‘’Wat zijn de ervaringen van de trainers/teams die het systeem gebruiken?’’

[WH]: ‘’Erg goed. Zij vinden het ook heel prettig om dingen voor zichzelf na te kijken en zij gebruiken het ook bij de individuele gesprekken met de spelers. Wij evalueren het systeem ook steeds met trainers, om te kijken of er iets is waar ze tegenaan lopen en of er iets beter of gemakkelijker kan.’’

Ervaring van de communicatie/support

[DCS]: ‘’Wat is jouw ervaring van de communicatie/support met Dotcomsport?’’

[WH]: ‘’De communicatie/support is heel erg goed. Dotcomsport reageert heel erg snel. Ik zeg ook tegen iedere trainer: ‘’Als je gelijk antwoord wilt, moet je ze bellen en er wordt gelijk opgenomen. Stuur je een mailtje, dan krijg je binnen 24 uur een reactie.’’ Dat is ook iets wat ik heel goed vind.’’ 

[DCS]: ‘’Zijn er nog dingen waar je tegenaan loopt of misschien eerder wilde weten?’’

[WH]: ‘’Nee, eigenlijk niet. Het enige wat ik mezelf kan verwijten is dat ik een veel groter plaatje voor ogen had, dan wat er uiteindelijk mogelijk was. Ik zag alle mogelijkheden die ik had met het systeem, maar uiteindelijk was het te hoog gegrepen voor de teams/organisatie. Mijn leermoment is dat ik eerst beter had moeten kijken naar mijn organisatie en wat er mogelijk was. Kijk naar het niveau van de trainers en zie wat er werkt, want uiteindelijk moeten zij het doen. Ik denk dat een BVO, waar iedereen het heel serieus neemt, hier heel veel profijt aan kan hebben.

[DCS]: ‘’Hoe zou je de samenwerking met Dotcomsport omschrijven?’’

[WH]: ‘’Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Dotcomsport. Het systeem is gebruiksvriendelijk, praktisch en een goed communicatiemiddel om te communiceren met de ouders en de spelers. We worden ook altijd goed & snel geholpen door de werknemers.’’

Wij vonden het heel erg interessant hoe onze klanten het systeem en de samenwerking met ons ervaren en te kijken hoe we elkaar nog kunnen helpen.
Heb jij nog vragen over het systeem of eventuele wensen en behoeften? Dan kan je altijd contact met ons opnemen en kunnen wij het hierover hebben.  

Activeer je DotcomCoach jaarlicentie en krijg de eerste 14 dagen een gratis proefperiode.

Om uw betaalgegevens te verifiëren zal er een bedrag van €1,00 worden afgeschreven.

DotcomCoach

Activeer je DotcomCoach jaarlicentie en krijg de eerste 14 dagen een gratis proefperiode.

Om uw betaalgegevens te verifiëren zal er een bedrag van €1,00 worden afgeschreven.